poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Warzone III

 Ciąg dalszy rozprawki o Warzonie... Jutro battlereport, a w środę coś nowego!
 
 
 
 



Mięsko - rozgrywka - idzie w turach zaczyna się od rzutu na inicjatywę D20 kto wyrzuci więcej decyduje czy aktywuje jednostkę czy oddaje inicjatywę przeciwnikowi. Aktywny gracz wybiera jeden oddział do aktywacji i uruchamia po kolei modele z tego oddziału. Gdy wszystkie modele zostały aktywowane i wykonały swoje akcje, gracz przeciwny aktywuje jeden ze swoich oddziałów i tak dalej. Gdy jeden z graczy ma więcej oddziałów to aktywuje sie naprzemiennie do momentu gdy się da, a gdy jednemu graczowi zostaje nadwyżka to uaktywnia ich wszystkich po koleji. Jedynym ograniczeniem jest to to że ostatnia aktywowana jednostka w poprzedniej turze nie może być aktywowana jako pierwsza w następnej turze (nie
dotyczy sytuacji gdy został ci ostatni oddział). Każdy model z oddziału działa samodzielnie czyli wyrzutnia rakiet z oddziału może walić w czołg, snajper strzelać do odległego celu a reszta oddziału zaszarżować na pobliskie modele. Jedyne co ogranicza oddział to zasięg dowodzenia dowódcy oddziału który wynosi LD/2 czyli jak oddział ma LD 16 to zasięg dowodzienia wynosi 8' ale jak straci lidera i zastępuje go zwykły żołnierz dostają karę -2 do LD czyli mając LD 14 zasięg dowodzenia spada do 7'. Wyjście poza zasięg dowodzenia jest jak najbardziej możliwe - jednak w następnej aktywacji oddziału modele poza zasięgiem dowodzenia muszą zostać uaktywnione jako pierwsze i muszą wykonać akcję „bieg” tak aby wróciły do zasięgu
dowodzenia (nawet gdy są w zasięgu normalnego ruchu to i tak muszą biec czyli w praktyce nie zrobią w tej turze nic innego).
Dobra aktywowałem oddział wybieram model i co dalej? Ano dalej masz dwie akcje (nawet Warlord) i dość bogatą pulę akcji, które możesz wykonać. To co wykonujesz i w jakiej kolejności zależy tylko od Ciebie. Jedna tylko BARDZO WAŻNA zasada to że konkretną akcję możesz wykonać TYLKO RAZ NA TURĘ, czyli nie można strzelić dwa razy w turze – jeżeli chcesz poświęcić obie akcje na strzelanie to taka akcja nazywa się "RAPID FIRE" i ma swoje zasady -2 do RS (rangre skill) za to +1 do RoFa (Rate of Fire). Jeżeli chcesz przemieścić się jak najdalej to nie możesz wykonać dwóch akcji ruchu tylko wykonujesz akcję biegu, która działa dokładnie tak samo jak dwie acje ruchu. :-) Z ruchem jest tak że masz dwa pojęcia. Jedno to współczynnik ruchu (charakterystyka "M") a drugi to zasięg ruchu (2x "M") róznica jest taka że wspóczynnik mówi Ci jak daleko możesz ruszyć się w pojedyńczej akcji ruchu a zasięg mówi Ci jak daleko model może maksymalnie poruszyć się w danej turze. Niby to samo ale jednak ma to znaczenie np. przy szarżach na wroga (przykład- masz współczynnik M 5. Zasięg ruchu to 10'. Akcja Engage pozwala Ci poruszyć się za M x2 tak aby dostawić się do wroga, jednak jeśli pierwszą twoją akcją był Move i poruszyłeś się 3 cale żeby wyjść na pozycję do szarży, bo np nie miałeś lini widzenia to możesz max poruszyć się o 7 cali) albo przy obliczaniu odległości na jaką można się przemieścić przez ciężki teren. Wracając do akcji to oprócz akcji dla pojedyńczego modelu twórcy gry przewidzieli akcje "zespołowe" (co jest super fajnym pomysłem moim zdaniem) np. Supressing Fire (nazwa mówi sama za siebie) albo Focus fire (cały oddział próbuje zdjąć konkretny model przeciwnika). W walce wręcz można obleźść przeciwnika i cały oddział wykonuje akcje Swarm. 
Dostępne akcje to:
Pojedyńcze:
Move - ruch o wartość współczynnika M ale też obrót (kierunek w
którym zwrócony jest model ma znaczenie)
Engage - szarża na wroga po prostej na 2xM jeżeli wykonana z więcej niż
M to daje bonus do walki wręcz
Aim - celowanie dające +2 do RS strzelającego i +2 do St broni
aplikowalne tylko do pierwszego strzału więc w serii tylko pierwszy
strzał dostaje bonusy, ewentualnie strzelając w pojazd można wybrać
lokację trafienia zamiast rzucać w tabelce.
Hide - Zwiększa osłonę z lekkiej do ciężkiej (w praktyce -4 do RS
przeciwnika zamiast -2)
Shooting - Strzelasz z broni tyloma kostkami ile wynosi RoF.
Close Combat - atakujesz wręcz tyle razy ile wynośi RoA (Rate of Atack)
broni.
Morale to recover... Zbieranie oddziałów rozbitych lub z piningu
Pass - nothing to do here :-)
Podwójne: (zabierają obie akcje)
Run - Mx2 ruchu
Rapid fire - -2 RS +1 RoF
Sentry - po staremu czekanie i powiązane z nim
Dive to cover - jeżeli jesteś w trybie sentry to możesz zareagować na
ostrzał rzucając się do osłony (na max zasięg M). Przeciwnik
dostaje dodatkowe -2 do RS a jeżeli uda Ci się wyjść poza jego LoS
(Line of Sight) to -6 do RS
Zbiorowe: (zabierają jedną akcję całemu oddziałowi)
Focus Fire - minimum 3 modele strzelają do tego samego celu. Wykonuje się
tylko pojedyńczy test RS na +6 do RS St broni jest równa St najsłabszej
broni jaka wzięła udział w ostrzale + sume RoF wszystkich broni jakie
brały udział w ostrzale. Dodatkowo za każde 3 bronie które biorą
udział w ostrzale atak dostaje Critical Force +1 (każda rana liczy się
za dwie) i AVV (Anti Vechicle Value) +1. Czyli jeżeli 6 Huzarów
zdecyduje się strzelić do Razydy razem to wykonujemy tylko jeden test RS
na +6 zamiast 6 bez bonusów. Jeżeli trafią to zadają jedną ranę Z St
18 (12 St karabinu + suma RoF broni 6), która jeżeli Razyda nie zda
testu pancerza zada 4 rany (broń z St 18 dostaje Critical Force 2 za
samą siłę + 1 za każde 3 bronie biorące udział w ostrzale)  <lol>
non Herkules contra plures.
Supresion Fire - minimum 3 modele - i nie ma bonusów za większą ilość
- wybierają oddział w LoS i w zasięgu, nie muszą zdawać RS akcja udaje
się automatycznie. Jeżeli model z ostrzelanego oddziału poruszy się
więcej niż 2' to musi zdać test Con (jeden z współczynników) jeżeli
test się nie uda to obrywa autohita z St broni.
Swarm - to samo co Focus Fire tylko w walce wręcz.
Dodatkowo jednostki mają zdolności, które są akcjami specjalnymi. Np.
Sierżant wolnych marines może wznieś sztandar Capitolu i dodać
wszystkim Wolnym Marines w zasięgu bonusy do Close Combatu.

1 komentarz:

  1. ten "MOVE" i "RUN" to o tyle dobre rozwiązanie, że nie wprowadza wyjątku co do zakazu dwóch tych samych akcji na model

    OdpowiedzUsuń