Ciąg dalszy rozprawki o Warzonie... Jutro battlereport, a w środę coś nowego!
dotyczy sytuacji gdy został ci
ostatni oddział). Każdy model z oddziału działa samodzielnie czyli
wyrzutnia rakiet z oddziału może walić w czołg, snajper strzelać do
odległego celu a reszta oddziału zaszarżować na pobliskie
modele. Jedyne co ogranicza oddział to zasięg dowodzenia dowódcy oddziału
który wynosi LD/2 czyli jak oddział ma LD 16 to zasięg dowodzienia wynosi 8'
ale jak straci lidera i zastępuje go zwykły żołnierz dostają karę -2 do LD
czyli mając LD 14 zasięg dowodzenia spada do 7'. Wyjście poza zasięg
dowodzenia jest jak najbardziej możliwe - jednak w następnej aktywacji oddziału
modele poza zasięgiem dowodzenia muszą zostać uaktywnione jako pierwsze i muszą
wykonać akcję „bieg” tak aby wróciły do zasięgu
dowodzenia (nawet gdy są w
zasięgu normalnego ruchu to i tak muszą biec czyli w praktyce nie zrobią w tej
turze nic innego).
Dobra aktywowałem oddział wybieram
model i co dalej? Ano dalej masz dwie akcje (nawet Warlord) i dość
bogatą pulę akcji, które możesz wykonać. To co wykonujesz i w jakiej kolejności
zależy tylko od Ciebie. Jedna tylko BARDZO WAŻNA zasada to że konkretną akcję
możesz wykonać TYLKO RAZ NA TURĘ, czyli nie można strzelić dwa razy w turze –
jeżeli chcesz poświęcić obie akcje na strzelanie to taka akcja nazywa się "RAPID
FIRE" i ma swoje zasady -2 do RS (rangre skill) za to +1 do RoFa (Rate of
Fire). Jeżeli chcesz przemieścić się jak najdalej to nie możesz wykonać dwóch
akcji ruchu tylko wykonujesz akcję biegu, która działa dokładnie tak samo
jak dwie acje ruchu. :-) Z ruchem jest tak że masz dwa pojęcia. Jedno to
współczynnik ruchu (charakterystyka "M") a drugi to zasięg ruchu
(2x "M") róznica jest taka że wspóczynnik mówi Ci jak daleko możesz
ruszyć się w pojedyńczej akcji ruchu a zasięg mówi Ci jak daleko model
może maksymalnie poruszyć się w danej turze. Niby to samo ale jednak ma to
znaczenie np. przy szarżach na wroga (przykład- masz współczynnik M 5.
Zasięg ruchu to 10'. Akcja Engage pozwala Ci poruszyć się za M x2 tak aby dostawić
się do wroga, jednak jeśli pierwszą twoją akcją był Move i poruszyłeś się
3 cale żeby wyjść na pozycję do szarży, bo np nie miałeś lini widzenia to
możesz max poruszyć się o 7 cali) albo przy obliczaniu odległości na jaką można
się przemieścić przez ciężki teren. Wracając do akcji to oprócz akcji dla
pojedyńczego modelu twórcy gry przewidzieli akcje "zespołowe" (co
jest super fajnym pomysłem moim zdaniem) np. Supressing Fire (nazwa mówi sama
za siebie) albo Focus fire (cały oddział próbuje zdjąć konkretny model przeciwnika).
W walce wręcz można obleźść przeciwnika i cały oddział wykonuje akcje
Swarm.
Dostępne akcje to:
Pojedyńcze:
Move - ruch o wartość współczynnika
M ale też obrót (kierunek w
którym zwrócony jest model ma
znaczenie)
Engage - szarża na wroga po prostej
na 2xM jeżeli wykonana z więcej niż
M to daje bonus do walki wręcz
Aim - celowanie dające +2 do RS
strzelającego i +2 do St broni
aplikowalne tylko do pierwszego
strzału więc w serii tylko pierwszy
strzał dostaje
bonusy, ewentualnie strzelając w pojazd można wybrać
lokację trafienia zamiast rzucać w
tabelce.
Hide - Zwiększa osłonę z lekkiej do
ciężkiej (w praktyce -4 do RS
przeciwnika zamiast -2)
Shooting - Strzelasz z broni tyloma
kostkami ile wynosi RoF.
Close Combat - atakujesz wręcz tyle
razy ile wynośi RoA (Rate of Atack)
broni.
Morale to recover... Zbieranie
oddziałów rozbitych lub z piningu
Pass -
nothing to do here :-)
Podwójne: (zabierają obie akcje)
Run - Mx2 ruchu
Rapid fire - -2 RS +1 RoF
Sentry - po staremu czekanie i
powiązane z nim
Dive to cover - jeżeli jesteś w
trybie sentry to możesz zareagować na
ostrzał rzucając się do osłony (na
max zasięg M). Przeciwnik
dostaje dodatkowe -2 do RS a
jeżeli uda Ci się wyjść poza jego LoS
(Line of
Sight) to -6 do RS
Zbiorowe: (zabierają jedną akcję
całemu oddziałowi)
Focus Fire - minimum 3 modele
strzelają do tego samego celu. Wykonuje się
tylko pojedyńczy test RS na +6 do RS
St broni jest równa St najsłabszej
broni jaka wzięła udział w ostrzale
+ sume RoF wszystkich broni jakie
brały udział w ostrzale. Dodatkowo
za każde 3 bronie które biorą
udział w ostrzale atak dostaje
Critical Force +1 (każda rana liczy się
za dwie) i AVV (Anti Vechicle
Value) +1. Czyli jeżeli 6 Huzarów
zdecyduje się strzelić do Razydy
razem to wykonujemy tylko jeden test RS
na +6 zamiast 6 bez bonusów. Jeżeli
trafią to zadają jedną ranę Z St
18 (12 St karabinu + suma RoF broni
6), która jeżeli Razyda nie zda
testu pancerza zada 4 rany
(broń z St 18 dostaje Critical Force 2 za
samą siłę + 1 za każde 3 bronie
biorące udział w ostrzale) <lol>
non Herkules contra plures.
Supresion Fire - minimum 3 modele -
i nie ma bonusów za większą ilość
- wybierają oddział w LoS i w
zasięgu, nie muszą zdawać RS akcja udaje
się automatycznie. Jeżeli model z
ostrzelanego oddziału poruszy się
więcej niż 2' to musi zdać test Con
(jeden z współczynników) jeżeli
test się nie uda to obrywa autohita
z St broni.
Swarm - to samo co Focus Fire
tylko w walce wręcz.
Dodatkowo jednostki mają zdolności,
które są akcjami specjalnymi. Np.
Sierżant wolnych marines może wznieś
sztandar Capitolu i dodać
wszystkim Wolnym Marines w zasięgu
bonusy do Close Combatu.
ten "MOVE" i "RUN" to o tyle dobre rozwiązanie, że nie wprowadza wyjątku co do zakazu dwóch tych samych akcji na model
OdpowiedzUsuń