poniedziałek, 10 listopada 2014

Czym się gra na TOPIE?

Heyka!


Ochłonąłem trochę i okrzepłem, po wrażeniach dzisiejszego dnia....


I mogłem trochę poszperać po zakamarkach sieci w poszukiwaniu wyników tegorocznych finałów w X-winga. Wyników szukałem z czystej ciekawości czym gra tzw. META! :-) I powiem Wam, że się nie zawiodłem. Otóż do finałów dotarło naprawdę wiele różnych statków. Załapał się nawet leciwy Y-Wing!!! Co tylko potwierdza moją tezę, że nie ma jedynego słusznego rozwiązania, a dobry gracz może wykorzystać potencjał prawie każdego statku... A oto finałowa ósemka: (pisownia oryginalna ze stronki mistrzostw... postarałem się rozszyfrować skróty i dodać katy, żeby łatwiej było ogarnąć o co chodzi) (Zdjęcia kart z X-Wing Miniatures Wiki )

1. (Han + Falcon + Gunner + C3P0 + Predator + Engine, Tala x2, Bandit) Rozpiska doszła do półfinału i została pokonana przez swojego klona z miejsca 4.


2. (Blue x 3 + + B/E2 + Tactician, Gold + Ion Turret + R3A2). Rozpiska odpadła w ćwierćfinale.

3. (Whisper + VI + FCS + Gunner + ACD, Doomshuttle (Omni + FCS), Soontir + PTL) Odpadła w ćwierćfinale.


4. (Han + R2D2 + C3P0 + Predator + Falcon + Engine Upgrade, Tala x3 ). Jest to rozpiska, która wygrała cały turniej!!!


5. (Whisper + ACD + Rebel Captive + FCS + VI, Howl + Swarm Tactics, AP x3) Z kolei ta rozpiska zajęła drugie miejsce w turnieju. 


 6. 7 ship swarm (Howlrunner + VI + Hull Upgrade, BSPx2 + Draw Their Fire, AP x4). Odpadła w ćwierćfinale.



 7. 4X Rebel list ( Wedge + DTF + R2D2, Cracken + VI, Biggs, Rookie) Odpadła w ćwierćfinale.

8. 7 ship tie swarm (Howl, Dark Curse, Black + BSP, Obsidan x2, AP x2). Dotarła do półfinału została pokonana przez miejsce II turnieju (u mnie pozycja 5.) I tu niestety poległem w rozszyfrowaniu skrótów :-( bo nie wiem co znaczy "Black + BSP" nigdzie nie mogę znaleźć modyfikacji za 2 ptsy z "Black" w nazwie. No cóż modyfikacja za 2 ptsy nie będzie jakimś zmieniającym taktykę monstrum więc...


No! Napracowałem się sporo, rozszyfrowując skróty i wrzucając te karty... Ale mam nadzieję, że Was trochę zainteresowałem. Ciekawy jestem jakie jest Wasze zdanie dotyczące rozpisek finalistów.

Pozdrawiam.


8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki :-) Zawsze jak przeglądam tego typu wpisy w innych miejscach zawsze brakuje mi takiego NOOB rozszyfratora. Nie wszyscy czytający to pro gracze siedzący w systemie od wielu lat i znający na pamięć wszystkie karty. Więc ja starałem się to napisać jak najbardziej przejżyście.

      Usuń
    2. x winga i flamsy? a moze by sie udalo w bolta jak przyszly moje figurki

      black + bsp to "typo" pewnie to było tak ze chciał napisac black(jako squadron pilot) a potem dać skrót rozwinięcia tylko z rozpędu wpisał skrót tego samego statku a pewnie chcial AR(adrenaline rush) lub DTF(draw their fire)

      Usuń
  2. Może to być racja z brakiem jedynej słusznej rozpiski i to było by fajne złożyć armię pod ulubioną taktykę tylko cały czas mnie zastanawia czy duże statki nie są jednak za mocne.
    Półfinały 3 armie z dużymi statkami.
    Finał same armię z dużymi statkami.
    W poniedziałek dojadą statki i coś pogram więcej, na start po 200 pkt na stronę zobaczymy jak wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee w polfinale byly dwie rozpiski z "duzymi" statkami w finale tez 50% rozpisek mialio duzy statek... Zreszta do ósemki weszly zaledwie trzy... Nie wiem czy to powod zeby mówić ze "duze" statki sa przegiete... Nazwijmy rzecz po imieniu. To Han w falkonie jest mocny. A inna sprawa to to ze facet, ktory wygral, bronil tytulu z zeszlego roku. Wiec koles na pewno umie latać w tej grze. A Polak z falkonem nie foszedl nawet do pierwszej szesnastki. "Duzy" statek mu nie pomogl...

      Usuń
  3. Super ten post ulatwi mi planowanie zakupów :-)

    OdpowiedzUsuń